Doorgaan naar hoofdcontent

Tenerife en Sahara


In Nederland word je zo nu en dan verrast door woestijnzand, op grote hoogte aangevoerd vanuit de Sahara.

Die Sahara ligt niet zo heel ver van de Canarische eilanden. Het komt dus regelmatig voor dat daar, ook ik Tenerife de Calima - zo heet dat verschijnsel - optreedt.
Ook de afgelopen dagen was het weer zover en zag je dat duidelijk. Vooral de bergen worden er at wazig van en de zee lijkt een grote massa verscholen in de mist. Het eiland Comera is dan vanuit Costa Adeje helemaal niet meer te zien.
De Calima is slecht voor mensen met luchtwegproblemen; beter binnen blijven dan, zegt men.



 

Ook aardig om te zien hoe de stadstuinman een palmpje snoeit!
Het is met hem en de palm goed afgelopen. Met de rest gaat ook alles goed.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Verkeersregels en fietspaden

De Gemeente Amstelveen riep na de zomervakantie inwoners op om knelpunten in schoolroutes te melden. Over vier schoolroutes kwamen opmerkingen. Verkeerswethouder Raat sprak met VVN af samen de routes  te fietsen. De eerste fietsrit vond plaats in Westwijk.  De melder van de knelpunten, een moeder met haar zoontje fietste samen met wethouder Herbert Raat en Ben Westendorp van Veilig Verkeer Nederland de route langs onder meer de Karel Eijckmanschool, Triangel en Westwijkplein. VVN, afdeling Amstelveen bracht haar opmerkingen en aanbevelingen recent bij de gemeente onder de aandacht. Soms ging het daarbij om technische dingen, maar er kwamen ook wat algemene punten aan de orde. Twee sprongen er uit. Over verkeersregels Mensen, ouders en kinderen houden zich niet  of slecht aan verkeersregels. En het lijkt alleen maar slechter te worden. Wie geeft nog richting aan? Wie houdt zich nog aan snelheidsbegrenzing? Wie houdt zich nog aan regels die voor gebruik van rotondes gelden? Missc

Gunnen of niet gunnen

B&W stelden in een raadsdebat woensdag voor om een   nieuw standplaatsenbeleid   te gaan voeren. Meest in het oog springend punt daarbij was dat voortaan nieuwe standplaatsen in het stadshart uitgesloten zijn. Dat was tegen het zere been van Michel Becker, fractievoorzitter van Actief voor Amstelveen. Hij kwam dus fors in discussie met wethouder Elzakalai. Becker: “het is toch ongehoord en onbestaanbaar dat in heel Amstelveen standplaatshouders een verlening krijgen en niet in het Stadshart? Is dat beleid onder druk van Unibail-Rodamco ontstaan? De wethouder bleef in het debat een concreet antwoord daarop schuldig, maar de waarschijnlijkheid van Becker’s stelling werd niet onderuitgehaald. Michel Becker kondigde aan dat hij in de gemeenteraadsvergadering van 31 januari 2024 de verlening van standplaatsvergunningen op het stadshart door middel van een motie of amendement mogelijk wil proberen te maken. Ook vuur en vlam bij behandeling van de motie over de   huisvesting van woonwagen